blues..

blues..
::every cloud has a silver lining:: @ ::天無絕人之路 ~:~ 明天會更好:: @ ::tiān wú jué rén zhīlù ~:~ míngtiān huì gènghǎo:: @ ::天無絕人之路 ~:~ 明天會更好:: @ ::tiān wú jué rén zhīlù ~:~ míngtiān huì gènghǎo:: @ ::every cloud has a silver lining::

Pages

Sep 16, 2010

இ Boobs Cover ~ 內在美

That's right 'boobs cover' was the two words innocently said by my little girl who was creative enough pointing to a bra during her kindy days. So what is it called in Chinese? Checked with MDBG Chinese Dictionary and it says 胸罩xiōngzhào; 奶罩nǎizhào; 乳罩rǔzhào. However one colleague of mine said it beautifully with her version of  "內在美 nèi zài měi" [inner innate beauty], wow what classic name.

Wonder how many men would understand or bother to know more about bra or to keep abreast of the women's intimate apparel? According to wikipedia ~ "Women wear bras for a variety of purposes, for support, to improve the shape of breasts, to reduce or to enlarge the perceived breast size, to restrain breast movement during an activity such as exercise, to enhance their cleavage or to facilitate nursing. Most bras are designed to be form-fitting and to lift the breasts off the chest wall if they sag and to restrain their movement". Now I know the bra serves quite a full range of purposes, no doubt it will enhance cleavage but must be careful where and when to wear them. Read an interesting post by Tekkaus about ladies who show their cleavage at work get fired.. oh dear!


Wearing bra in style..Cool!!!!

Thailand is just next door to Malaysia up in the North, as usual ladies are gifted in economics knowing perfectly well, how to take advantage of price differentials. The Thai ladies when shopping in Malaysia would triumphed over Wacoal with loads of Triumph bras and the reverse for Malaysian ladies going wacko over Wacoal bras while in Thailand. Some years back we were in Thailand during one of our company trip I uttered "guys I wanna buy bras". Know something? My two senior managers were "stunned" as this was their first ever encounter hearing it. Both said in tandem "men never buy bra!". Does this statement made me not man enough? Jokingly they urged me to keep a distance in the supermarket as not to tarnish their manliness.. oh really! Will have to proceed on my own with an awkward feeling initially but the two lovely Thai salesgirls were warm enough to thaw my almost frozen arteries. After showing the specification required they began sorting out the stocks and honestly I felt so relax and at ease as they were real nice and helpful, recommending and showing me various latest design, the popular and the trendy bras, etc. Mission accomplished finally, said "kop khun krap" {that's 'thank you' in Thai} left the place with three Wacoal bras.

Wonder would the guys mind buying bras for their darling? Maybe the younger generation may have no qualms about it. Will most people still have the taboos and also maintain the old traditional thinking ~ men should wear the pants 大男人主義 dà nánrén zhǔyì [big man ideology]? What about the ladies would you encourage your hubby or boyfriend to purchase bras for you if given the exact brand, model and specification? Food for thought..

EM Banana jumping rope


Special thanks to Autumn Belle for her kind permission to use her pink bananaz flower photo for my header. It was a love at first sight, I mean not with Autumn Belle but the awesome ornata pinky flowers hehe.

41 Bunchesஇ:

fufu said...

haha right! so i know what present to buy for my future gf... must be a pair of comfy bras :)

manglish said...

well...i think fufu will need to know the sizes too...haahaha....err...can ask urs? AHAAAHHAHAHAA

CH Voon said...

"men never buy bra!"

so, i guess you are male right? hehehe

sorry, i never buy bras for my wife. feel paiseh and don't know to buy as well.

CH Voon said...

yahor! i am wrong... they said "they never buy bra!" but not u....

CH Voon said...

the style she wear the bra is damn cool! but dont forget this is just a movie...

smallkucing said...

guess some man still "pantang" on buying bra and sanitary wear. In the old days it's not only about manliness but also about bad luck.

Bananazஇ said...

fufu இ should try its very challenging for man..haha

manglish இ sizes.. haha if you follow Tekkaus post he mentioned most S'pore ladies have grown by leaps and bounds from 75B to 75D over the years.

CH Voon இ huh paiseh? try it once just like me and next time no more shy already..trust me lolz

smallkucing இ so those older generation still cling on to "pantang" a taboo of bad luck huh. Like the video clip the inspector uses his gun to hold the bra..kwai loh also no exception joins in the believe of bad luck. If he had used his hand instead of his gun the lady would not have escaped..haha

Twilight said...

LOL. You are damn funny - well illustrated about bras!

reanaclaire said...

so far, never receive bras from men before..hahahaa...

Merryn said...

lol.. the first thing my hubs said after watching that video was, 'chey! can't see a thing!' i'm sure i know what he's referring to there... :P

Bananazஇ said...

Twilight இ tQ for dropping by you have been MIA for sometime haha..

reanaclaire இ you never post the specs in your blog, guys dont know what size to buy mah..haha

Merryn இ Oh seriously your Darling must go for eye examination ["can't see a thing"] is dangerous woh haha..not only men will say this..even ladies commented the same too..[..] but different tone I guess.

Bengbeng said...

you are a courageous man

Bananazஇ said...

Bengbeng இ tQ I got inspired by a friend from Bangkok who bought the Triumph bras for his wife when I accompanied him shopping in Malaysia. See we humans are sort of copy cats..haha.

Kelvin said...

Buy bras and panties for the other half will make them feel loving and more security, of coz the size must fit lah~

Bananazஇ said...

Kelvin இ oh that's something new I learned today..so no pantang eh!

suituapui said...

Boobs cover? I thought they're called "leng khak" (Hokkien) = boobs/breast shell... LOL!!!

[SK] said...

another interesting name for the bra is 包二奶 (bāo​ èr ​nǎi), literally means covering the two milk boobs, figuratively means to keep a mistress outside.. hehehe!!!

[SK] said...

i didn't know a lot of bra, until i watch the cantonese movie 絕世好Bra.. the shape, the design, the material, the flexibility, the feeling are all important factors of a bra that women are looking for..

Ben said...

The clip is dam cool!!! :D thanks for the great tip where to buy bras ... in bangkok! It is so different in spore or msia whereby the sale girls or aunties tend to gave suspicious eyes on men even they just walked pass the ladies' lingerie section ... what more take your sweet time to browse through the bras in details

Bananazஇ said...

suituapui இ cikgu gotta excuse the little girl her gigi also not fully grown yet haha.

[SK] இ really! very often heard of the word 包二奶 (bāo​ èr ​nǎi) but didnt realise the actual 3 words..wow interesting learned new words again.. tQ. Yeah seen that movie too.

Ben இ yeah you are right the local sales girls here could have wild thoughts about guys being 'wolves' or eccentric and doubtful of the real purchase. Lucky the Thais think differently.

Lily Riani said...

i too go thailand to buy bras....ahhahah why? CHEAPER and more choice, almost by half. in msia, male dont dare to accompany their love ones in "ladies" department

Keats The Sunshine Girl said...

The bra dept - when men fear to tread!! LOL.I know mat sallehs who are quite comfortable buying bras as long as they have the fit and measurements all given. The sales assistant nicely obliges:)

Cloudia said...

Warm Aloha from Honolulu's Boobs

Comfort Spiral

Pete said...

Mmmm, size calculated by using dy/dx? he he he!

Jingle said...

inner beauty is the most important,
thanks for the visits.
love the minus math poem in my blog, you are so caring and thoughtful.

Bananazஇ said...

Lily Riani இ sabai sabai smart shopping haha..guess the guys *pantang* lol.

Keats இ like a big sign visible to guys only saying "Beware of Booby traps. Men enter at own risk" haha.

Cloudia இ haha Aloha boobs..

Pete இ aduh what size will that be 90E or 108F? lolz

Jingle இ yeah inner intrinsic beauty..happy you are glad plus yippy you are back. cheers!

HappySurfer said...

One (medical) school of thought suggests that booby traps are not needed for health reasons. Let the peaks breathe. Ahh... freedom! LOL!

Bananazஇ said...

HappySurfer இ 100% agree as far let the pores have a break at all times..'freedom' is not another new brand? haha.

Shingo T said...

My colleagues in Singapore equate Thailand to Wacoal country. Everytime someone goes there, she will get loads of Wacoal orders.

Bananazஇ said...

Shingo T இ Wow Thailand aka Wacoal country? Cool..haha

Life Ramblings said...

times have definitely changed. the guys wouldn't mind buying bras for their other half. :)

Wenny Yap said...

I wouldn't want hubby to buy my inner wears for me although he had purchased other feminine stuffs for me when warranted.

Not that I'm old-fashioned but look ... men don't wear bras, so it's unlikely they'll have good taste for choice.

Bananazஇ said...

Life Ramblings இ times changed even have guys into direct marketing sanitary napkins no kidding..

Wenny Yap இ buying dress or handbag still can tolerate merely the design and color.. agree bra is the "feel" and taste that the guys cannot pick up..

Jingle said...

The Dead Line to Vote is Sunday or today,
http://jingleyanqiu.wordpress.com/2010/09/06/the-celebrate-blogger-of-august-awards-announcements/

u r nominated, u win 1 vote automatically,
if you vote for other bloggers, u win another vote…
have fun!



art/painting,
humor,
cooking,
short stories

Caroline Ng May Ling said...

hahahahaha!! even my dad never buy bra for my mom! lol!

mNhL said...

wow...that lady so cool....wearing bra with style. hehe

Bananazஇ said...

Jingle இ oops sorry have not got the hang yet..next time tQ

Caroline இ of course older generation would not even dream of buying bra for wife..haha

nNhL இ in the movie world they can dress anything in style lolz

cleffairy said...

My husband buys bra for me... hahahaha...and not only that, he buys my kotex and whatnot too... I wonder why some men dun buy such stuff for their wife?

Bananazஇ said...

cleffairy இ great..dare to be different. Perfectly OK with me nothing wrong with it.

Tina said...

i dont think most men would know how to put on a bra if they had to lol

Tina

MODERN ROBINSON CRUSOE said...

Indeed that's one wearing bra in style

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates